|
PÇ1
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)
|
|
PÇ2
|
Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ3
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ4
|
Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ5
|
Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki ileri düzeyde kuramsal, felsefi ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ6
|
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke ve kurallar ile yasalara uygun olarak uygular. (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)
|
|
PÇ7
|
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde profesyonel gelişimini sürdürmeye açık olduğunu gösterir. (TYYÇ-Öğrenme yetkinliği)
|
|
PÇ8
|
Kültürel grupların ihtiyaç ve beklentileri ile psikolojik yardım alma davranışlarının çeşitlilik gösterdiğini göz önünde bulundurarak kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterliliklerini uygular. (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)
|
|
PÇ9
|
Yaşam boyu gelişim dönemlerini, her bir döneme özgü gelişimsel özellikleri, sorun alanları ve öğrenme süreçleri konusunda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ10
|
Kariyer gelişimi programlarını planlama, organize etme, uygulama, yönetme ve değerlendirme stratejilerini uygular. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ11
|
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı kapsamındaki tüm uygulamalara yönelik temel ilke, teknik ve becerileri yetkin bir şekilde uygular. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ12
|
Danışana özgü ölçülebilir, somut ve davranışsal amaçlar belirleyerek, gelişimsel nitelikte ve sistem yaklaşımı odağında psikolojik müdahale planları yapar ve uygular. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ13
|
Psikolojik yardım süreçlerinde (psikolojik danışma, psikolojik değerlendirme vb.) teknolojiyi etkin bir şekilde kullanır. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ14
|
Güncel kaynaklar ve bilgiler çerçevesinde grupla psikolojik danışma kuram, yaklaşım ve modellerini açıklar. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ15
|
Özgün bir konuda yapılandırılmış amaç yönelimli grupla psikolojik danışma ve psikoeğitim programı hazırlar. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ16
|
Grupla psikolojik danışma yaşantısından geçer (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ17
|
Danışanları ile ilgili bütüncül bir psikolojik değerlendirme yapar. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ18
|
Psikolojik test uygulamalarının sonuçlarını psikolojik danışma ve rehberliğin doğasına ve meslek etiği ilkelerine uygun bir şekilde testi alan/alanlar ve yönlendirme kaynağı ile paylaşır. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
|
|
PÇ19
|
Psikolojik danışma ve rehberlik alanında, bilim ve araştırma etiği ile meslek etiği çerçevesinde, bağımsız araştırmalar yapar ve sonuçlarını raporlaştırarak paylaşır. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ20
|
Kanıta dayalı psikolojik danışma uygulamalarını benimser ve program değerlendirme yöntem ve süreçlerini yetkin bir şekilde uygular. (TYYÇ-Beceri)
|