SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ LİSANS PROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİ
PÇ1-Sosyal bilgiler öğretimi alanında yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
PÇ2-Sosyal Bilgiler eğitimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.
PÇ3-Sosyal Bilgiler ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ4-Tarih, coğrafya, felsefe vb. sosyal bilgiler ve eğitim alanlarıyla ilgili konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardaki bulgularla birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
PÇ5- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
BECERİ
PÇ6-Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ7-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
YETKİNLİK ( Bağımsız Çalışabilme Ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
PÇ8-Kendi öz değerlendirmesini yaparak, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÇ9-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
PÇ10-Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanabilir.
PÇ11-İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
YETKİNLİK ( İletişim Ve Sosyal Yetkinlik)
PÇ12-Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ13-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunları öğretme ve denetlemede yetkinlik gösterir. ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu değerlendirmeye çalışır.
PÇ14-Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir.
YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
PÇ15-Alanında özümsediği bilgileri ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
PÇ16-Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÇ17-Sosyal Bilgiler eğitimi konularında edindiği bilgileri; eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÇ18-Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÇ19-Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
1- Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
1.1 Harita, grafik, kroki çizme yorumlama
1.2 Topluma hizmet etme
1.3 Tarihsel empati
1.4 Materyal tasarım ve geliştirme
1.5 Dünya sorunlarını fark etme
2- Genel Yetkinlikler
2.1 Eleştirel düşünme becerisi
2.2 Yaratıcı düşünme becerisi
2.3 İletişim becerisi
2.4 Araştırma becerisi
2.5 Problem çözme becerisi
2.6 Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi
2.7 Girişimcilik becerisi
2.8 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi
2.9 Gözlem becerisi
2.10 Mekanı Algılama
2.11 Değişim ve sürekliliği algılama becerisi
2.12 Sosyal katılım becerisi
2.13 Karar verme becerisi
2.14 Zaman ve kronolojiyi algılama
2.15 Empati becerisi