Zorunlu Ders
|
BTO4001 PROJE GELİŞTİRME VE YÖNTEMİ I
|
2
|
2
|
8
|
Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, örnek projelerin proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi.
|
Zorunlu Ders
|
BTO4003 WEB TASARIM
|
2
|
2
|
6
|
Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML’e giriş, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML şablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar oluşturma, Web Tasarımında yenilikler XML, RSS, Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, İnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; İnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti oluşturma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkileşimi uygun biçimde kullanma,
|
Zorunlu Ders
|
BTO4005 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
|
2
|
0
|
4
|
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.) , bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri) , verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
|
Zorunlu Ders
|
BTO4007 OKUL DENEYİMİ
|
1
|
4
|
6
|
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4009 ÖĞRETİM VE İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ
|
3
|
0
|
3
|
Bu ders kapsamında öğrencilerden, uzaktan veya karma eğitimde kullanılan öğretim ve içerik yönetim sistemleri için kullanılan teknolojilerin anlaşılması, sistemi oluşturan özelliklerin belirlenmesi, farklı kullanıcı işlemlerinin sınıflandırılması, içerik sunumu ve değerlendirme gibi sistemi oluşturan önemli alanların işlev ve değişkenlerinin anlaşılması beklenmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4011 İNSAN VE BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
|
3
|
0
|
3
|
Bu derste öğrencilerin insan davranışları ve performans özelliklerini anlamaları, birey ile bilgisayarın etkileşim biçimlerini incelemeleri, kullanıcı arayüzünün tasarımı konusundaki seçenekleri farkına varmaları ve kullanıcı arayüzü değerlendirme yöntemlerini öğrenmeleri ve uygulamaları beklenmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4013 OKUL YÖNETİMİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
|
3
|
0
|
3
|
Eğitim kurumlarında yürütülen idari işlerde (rehberlik, kayıt-kabul, not girişi, karne dökümü, devam durumu, öğrenci başarısına ilişkin grafiklerin oluşturulması, dönemlik ve yıllık genel ortalamaların grafiği, ders planları ve yıllık planların aktarımı ve güncellemesi v.b.) kullanılan bilgisayar teknolojilerinin anlaşılması. Uygun program ve veri tabanları aracılığı ile idari işlemlerin yürütülmesinde kullanılabilecek örnek uygulamaların geliştirilmesi.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4015 ÇİZİM TEKNİKLERİ
|
2
|
0
|
3
|
Teknik çizimin tarihçesi, önemi ve kavramlar, teknik çizimde kullanılan araç ve gereçler, algılama ve kavramaya ilişkin etkenler ve yöntemler, eşlenik dik izdüşüm ve eşlenik dik izdüşümde objenin kavranması, kesit ve türleri, kesit ve görünüşün elde edilmesi, paralel dik izdüşümde oran ve paralelliğin değişmeyeceği ilkesinden yararlanarak arakesit bulunması, teknik çizim paftası ve düzenlemesi, yazı, çizgi, tarama, boyutlandırma ve işaretleme standartları, eşlenik dik izdüşümde gölge, plan ve cephe anlatımında gölge kullanımı.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4017 KİTLE İLETİŞİMİ VE TÜRKÇE
|
2
|
0
|
3
|
Gazete, dergi vb. kitle iletişim araçlarında kullanılan metinler ve çeşitli metin şekilleri (makale, söylev, reklam metni, rapor, yasa, yönetmelik, mektup vb.), söz dizimi, sözcükbilim ve anlam yönünden incelenir. Yazılı ve sözlü kitle iletişim araçlarında kullanılmakta olan Türkçe’nin durumu, mantık hataları, söz dizimi, kelime kadrosu, dilbilgisi, metin dilbilim, anlambilim, mantık hataları vb. yönlerden incelenir.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4019 EDEBİYAT VE İNSAN
|
2
|
0
|
3
|
Edebiyat eserlerinin insana özgü duyarlılıkları dile getirmesi hareket noktası alınarak Türk ve dünya edebiyatının önemli eserleri incelenecek. Edebiyatın insana özgü bireysel bir sanat eseri olduğu, edebiyat eserlerinin varlık amacından hareketle vurgulanacak.
|
Seçmeli Ders
|
BTO4021 DİKSİYON
|
2
|
0
|
3
|
Bu derste, (Konuşma nedir?), konuşmanın oluşması, görsel unsurlar, ses, dil, düşünce ve anlayış gücü, konuşmanın alt yapısı, ses ve konuşmanın safhaları, konuşma arzusu, konuşma temposu, konuşma ve okuma, söyleyiş ve iletişim, ses ve solunum çalışmaları, sözcük çalışmaları, dil kuralları, konuşma düzeyinin oluşumu, konuşmanın hazırlanışı, kendine güvenmenin alt yapıları, kolay anlaşılmanın yolları üzerinde durulacaktır.
|