Program Çıktıları
         

PÇ1
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÇ2
Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÇ3
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÇ4  Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.  
PÇ5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Resim -İş öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.  
PÇ6  Görsel Sanatlar dersindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.  
PÇ7  Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Türk Milli Eğitiminin amaçları doğrultusunda güzel sanatlarla ilgili bilgileri kazanır.  
PÇ8  Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.  
PÇ9  Öğrencilerin hayatları boyunca sanat yapan üreticiler veya sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak, içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlar.
 
PÇ10  Düzensizliklerden rahatsız olur ve çevresini güzelleştirmesini sağlayacak estetik kişilik kazanır. 
PÇ11  Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.  
PÇ12  Sanatı görsel bir iletişim formu olarak kullanmada ve değerlendirmede güven ve yeterlik kazanır, öğrenciler görsel okuryazarlığı kazanır.
 
PÇ13  Tarihi ören yerlerini, anıtları, müzeleri, sanat galerilerini, atölyelerini ve tasarım stüdyolarını tanıyarak kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkar.  
PÇ14:  Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirir. 



Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
1
Plastik sanatlar alanında bir eseri anlamalı ve yorumlayabilmeli. 
2
Alanında donanımlı olabilmeli.
3   Sanatçı kişiliği gelişmiş, özgüven sahibi ve çağdaş olabilmeli. 
Sadece sanatsal alanda değil eğitim bilimleri alanında da gerekli donanıma sahip olabilmeli.
5  Bilgi birikimini öğrencilere aktarabilecek yeterlilikte bir öğretmen adayı olabilmeli.
 6Plastik sanatlar alanında ve bu alanın eğitim-öğretiminde çıkabilecek problemlerin çözüm yollarını bilmeli ve uygulayabilmeli.
 Genel Yetkinlikler
1  Plastik sanatlar alanında temel bilgi.
2  Resim öğretmenliği alanında temel bilgi.
Bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneği. 
4  Bilgiyi aktarabilme yeteneği. 

Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans- Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler

1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir

ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

2- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel

ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

3- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

4- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

5- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlan

kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans-Genel Yetkinlikler

1- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve

uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

2- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni

bilgiler oluşturur.

3- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm

önerileri getirir.

4- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve

görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

5- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları

eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere

harekete geçer, liderlik yapar.

6- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

7- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.

Son Güncelleme Tarihi:05.02.2025