PÇ1
| Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
|
PÇ2
| Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
|
PÇ3
| Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
PÇ4 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
PÇ5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Resim -İş öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
PÇ6 | Görsel Sanatlar dersindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
PÇ7 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Türk Milli Eğitiminin amaçları doğrultusunda güzel sanatlarla ilgili bilgileri kazanır. |
PÇ8 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
PÇ9 | Öğrencilerin hayatları boyunca sanat yapan üreticiler veya sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak, içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlar.
|
PÇ10 | Düzensizliklerden rahatsız olur ve çevresini güzelleştirmesini sağlayacak estetik kişilik kazanır. |
PÇ11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. |
PÇ12 | Sanatı görsel bir iletişim formu olarak kullanmada ve değerlendirmede güven ve yeterlik kazanır, öğrenciler görsel okuryazarlığı kazanır.
|
PÇ13 | Tarihi ören yerlerini, anıtları, müzeleri, sanat galerilerini, atölyelerini ve tasarım stüdyolarını tanıyarak kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkar. |
PÇ14: | Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirir. |
| Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
|
1
| Plastik sanatlar alanında bir eseri anlamalı ve yorumlayabilmeli.
|
2
| Alanında donanımlı olabilmeli.
|
3 | Sanatçı kişiliği gelişmiş, özgüven sahibi ve çağdaş olabilmeli. |
4 | Sadece sanatsal alanda değil eğitim bilimleri alanında da gerekli donanıma sahip olabilmeli.
|
5 | Bilgi birikimini öğrencilere aktarabilecek yeterlilikte bir öğretmen adayı olabilmeli.
|
6 | Plastik sanatlar alanında ve bu alanın eğitim-öğretiminde çıkabilecek problemlerin çözüm yollarını bilmeli ve uygulayabilmeli.
|
| Genel Yetkinlikler
|
1 | Plastik sanatlar alanında temel bilgi.
|
2 | Resim öğretmenliği alanında temel bilgi.
|
3 | Bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneği. |
4 | Bilgiyi aktarabilme yeteneği. |
Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans- Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir
ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
2- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel
ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
3- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlan
kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans-Genel Yetkinlikler
1- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve
uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni
bilgiler oluşturur.
3- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm
önerileri getirir.
4- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve
görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
5- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere
harekete geçer, liderlik yapar.
6- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.