Zorunlu Ders
|
IIF4002 TASAVVUF
|
4
|
0
|
4
|
Tasavvufun doğuşu ve geçirdiği süreç, ilk sufiler ve tasavvuf ekolleri ile tarikatler, tarikat kurucuları, doğuş ve gelişim süreciyle birlikte anlatılacaktır.
|
Zorunlu Ders
|
IIF4004 DİN FELSEFESİ
|
2
|
0
|
4
|
Din Felsefesinin Mahiyeti, Dini Tecrübe, Akıl ve İnanç, Tanrı’nın Sıfatları, Teistik Deliller, Kötülük problemi, Mucize, Ahiret, Din Dili, Dini Çoğulculuk, Din ve Bilim.
|
Zorunlu Ders
|
IIF4006 İSLAM SANATLARI VE TARİHİ
|
2
|
0
|
2
|
Sanatın tanımı ve çeşitleri, İslam sanatı ve özellikleri, İslam mimarisinin tarihi gelişimi, İslam mimarisinde yapılar ve özellikleri; cami ve mescitler, eğitim yapıları (medreseler) ve türbeler, mimari süsleme ve diğer tezyini sanatlar.
|
Zorunlu Ders
|
IIF4008 ARAP DİLİ VE BELAĞATI
|
2
|
0
|
2
|
Haber, inşa, emir, nehiy ve temenni cümleleri.
|
Zorunlu Ders
|
IIF4010 HADİS TARTIŞMALARI
|
2
|
0
|
2
|
İslam Peygamberi Hz. Muhammed’in, Allah’tan aldığı vahiy (Kur’an) çerçevesinde, yaşayışını ve dinî anlayışını ifade eden sünnetin mahiyetini bütün yönleri ile tanımak, günümüz insanının anlayıp algılayabileceği tarz ve yöntemlerle sunmak, sünnetin insanlık için getirmiş olduğu değer ve ilkeleri öğrenmek.
|
Zorunlu Ders
|
IIF4012 GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ
|
2
|
0
|
2
|
Modern dönemde ortaya çıkan yeni meseleleri tanıma ve bu konularda verilen hükümleri ve söz konusu meselelere olan yaklaşımları öğrenme.
|
Zorunlu Ders
|
IIF4014 KUR'AN OKUMA VE TECVİD VIII
|
2
|
0
|
2
|
|
Zorunlu Ders
|
IIF4016 TASAVVUF II
|
2
|
0
|
2
|
|
Seçmeli Ders
|
IIF4022 FELSEFE VE BİLİM
|
2
|
0
|
5
|
Eski uygarlıklarda başlayarak günümüze bilimin gelişimine katkıda bulunan uygarlıkları, çağ açan bilim adamlarını tanıtmak. felsefe ile bilim arasında ilişki kurmak.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4024 YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ
|
2
|
0
|
5
|
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı, ele aldığı konular ve metodu. Ağırlıklı olarak dünya nüfusunun büyük bir kısmının dinini oluşturan Yahudilik, Hıristiyanlık, Hinduizm, Budizm, Konfüçyanizm ve Şintoizm olmak üzere dünyanın yaşayan diger dinleri olan Afrika dinleri ve Orta Asyadaki dinleri hakkında bilgilendirmek.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4026 TÜRK DÜŞÜNCESİ TARİHİ
|
2
|
0
|
5
|
Türk düşünce tarihinin temel özelikleri; İbn Sina, Yunus Emre, Nesimi, Mevlana, Erzurumlu İbrahim Hakkı gibi önde gelen Türk düşünürlerinin görüşleri; çağdaş Türk düşünce tarihi ele alınacaktır
|
Seçmeli Ders
|
IIF4028 PALEOGRAFİ VE EPİGRAFİ
|
2
|
0
|
5
|
El yazması eserler, arşiv belgeleri, mimari kitabeleri, mezar taşları vb. yazılı kaynakların tanıtımı ve bu belgelerden okuyarak istifade etme yolları.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4030 İSLAM'IN YAYILIŞ TARİHİ
|
2
|
0
|
5
|
Hz. Peygamber, Dört Halife ve Emeviler devrinde meydana gelen siyasi ve sosyal hadiseler hakkında bilgiler vermek.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4032 ENDÜLÜS TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
|
2
|
0
|
5
|
Endülüs Emevi Devleti ve kültürü.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4034 İSLAM İKTİSADI
|
2
|
0
|
5
|
İslam açısından tüketim, üretim ilişkileri, bölüşüm esasları, iktisadi kavramların ortaya çıkışı ve bunların Kur’an ve hadislerdeki yeri ve İslam iktisadında tüketicinin korunması açısından ortaya konulan ilkeler incelenir.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4036 GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ
|
2
|
0
|
5
|
Kur'ân'da nesh, kadın, cihad, mucize ve ceza .
|
Seçmeli Ders
|
IIF4038 KIRAATLERİN TEFSİRE ETKİSİ
|
2
|
0
|
5
|
Farklı okuyuşların yer aldığı surelerin anlam çerçevesi.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4040 MANTIK TARİHİ
|
2
|
0
|
5
|
Aristoteles öncesi mantık, Aristoteles’te ve sonraki dönemde mantık, Yunan şarihlerinin mantık görüşleri, İslam mantıkçıları, Yeniçağ filozoflarında mantık konuları ele alınacaktır.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4042 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
|
1
|
6
|
8
|
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4044 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
|
3
|
0
|
6
|
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, hizmetler, teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4046 EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
IIF4048 EĞİTİM FELSEFESİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
IIF4050 TÜRK EĞİTİM TARİHİ
|
2
|
0
|
5
|
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1, Devrimin tarihsel arka planı, felsefi, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2, Tevhidi Tedrisat Kanunu, tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi, Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3, Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4052 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
5
|
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4054 KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
IIF4056 ÖZEL EĞİTİM
|
2
|
0
|
5
|
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
|
Seçmeli Ders
|
IIF4058 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
|
2
|
0
|
5
|
|