Zorunlu Ders
|
BES2002 ANATOMİ II
|
2
|
0
|
4
|
Genel insan anatomisinin sistematik ve işlevsel olarak teorik derslerle verilmesi, anatomi atlasları üzerinden görerek çalışılması, Karın arka duvarı, plexus lumbosacralis, İç salgı bezleri. Böbrekler ve Üreterler, Mesane ve Üretra, Pelvis ve perineum, Kadın üreme organları, Erkek üreme organları, Akkan sistemi, Genel vücut atardamarları, Genel vücut toplardamarları, Merkezi sinir sistemine giriş Omurilik ,Beyin sapı Beyincik, Kafa sinirleri Diencephalon, Telencephalon, Otonom sinir sistemi, Merkezi sinir sistemi atardamarları-toplardamarları, sinüsleri, ventriculus ve zarları, Göz çukuru, göz ve görme yolları. Kulak, işitme ve denge yolları konuları anlatılacaktır.
|
Zorunlu Ders
|
BES2002 ANATOMİ II
|
2
|
0
|
3
|
Genel insan anatomisinin sistematik ve işlevsel olarak teorik derslerle verilmesi, anatomi atlasları üzerinden görerek çalışılması, Karın arka duvarı, plexus lumbosacralis, İç salgı bezleri. Böbrekler ve Üreterler, Mesane ve Üretra, Pelvis ve perineum, Kadın üreme organları, Erkek üreme organları, Akkan sistemi, Genel vücut atardamarları, Genel vücut toplardamarları, Merkezi sinir sistemine giriş Omurilik ,Beyin sapı Beyincik, Kafa sinirleri Diencephalon, Telencephalon, Otonom sinir sistemi, Merkezi sinir sistemi atardamarları-toplardamarları, sinüsleri, ventriculus ve zarları, Göz çukuru, göz ve görme yolları. Kulak, işitme ve denge yolları konuları anlatılacaktır.
|
Zorunlu Ders
|
BES2004 FİZYOLOJİ II
|
2
|
0
|
3
|
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılması, Boşaltım Fizyolojisi, Sindirim Fizyolojisi, Endokrin Sistem Fizyolojisi, Metabolizma Fizyolojisi, Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi, Duyu Fizyolojisi
|
Zorunlu Ders
|
BES2004 FİZYOLOJİ II
|
2
|
0
|
4
|
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılması, Boşaltım Fizyolojisi, Sindirim Fizyolojisi, Endokrin Sistem Fizyolojisi, Metabolizma Fizyolojisi, Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi, Duyu Fizyolojisi
|
Zorunlu Ders
|
BES2006 BESİN KİMYASI VE ANALİZLERİ II
|
3
|
2
|
4
|
Besin kalitesi ve besin kalitesinin değerlendirilmesinde kullanılan subjektif ve objektif yöntemler, süt ve süt ürünleri, et ve ürünleri, yumurta, sebze ve meyveler, tahıllar, çay, kahve vb. yiyecek ve içeceklerin bileşimleri, fonksiyonel ve yapısal özellikleri, biyoaktif besin bileşenleri ve fonksiyonel besinler, genetiği değiştirilmiş besinler
|
Zorunlu Ders
|
BES2006 BESİN KİMYASI VE ANALİZLERİ II
|
2
|
3
|
6
|
Besin kalitesi ve besin kalitesinin değerlendirilmesinde kullanılan subjektif ve objektif yöntemler, süt ve süt ürünleri, et ve ürünleri, yumurta, sebze ve meyveler, tahıllar, çay, kahve vb. yiyecek ve içeceklerin bileşimleri, fonksiyonel ve yapısal özellikleri, biyoaktif besin bileşenleri ve fonksiyonel besinler, genetiği değiştirilmiş besinler
|
Zorunlu Ders
|
BES2008 BESLENME BİYOKİMYASI II
|
3
|
0
|
4
|
Yağda ve suda çözünen vitaminler, vitamin benzeri maddeler, mineraller, su ve elektrolitler, tokluk ve açlıkta metabolizma, Vitamin ve Mineral Metabolizmasına Genel Bakış, Niasin, Riboflavin, Tiamin, Folat ve Kolin ,B12 ve B6 Vitaminleri, Biyotin, Pantotenik asit, C ve K Vitaminleri, E, A ve D Vitaminleri, Kalsiyum, Fosfor ve Magnezyum, Sodyum, Klorid ve Potasyum, Vücut Sıvıları ve Su Dengesi, Demir, Çinko, Bakır ve Manganez, İyot ve Selenyum, Florür, Kükürt, Kobalt, Molibden ve Biyoaktif İz Elementler konuları anlatılacaktır.
|
Zorunlu Ders
|
BES2010 BESİN MİKROBİYOLOJİSİ
|
2
|
2
|
4
|
Mikroorganizmaların yaşaması ve ölümü, biyogüvenlik, Et, Kümes hayvanları ve deniz ürünlerinde bozulma, Süt ve süt ürünlerinde bozulma, Sebze ve meyvelerde bozulma, fındıklar ve tahıllarda bozulma, Besin kaynaklı patojen bakteriler, Toksijenik mantarlar, Besin kaynaklı hastalıkların epidemiyolojisi, Besin kaynaklı viral patojenler ve prionlar, Besin ve su kaynaklı parazitler, Besin mikrobiyolojisinde ileri teknikler anlatılacaktır.
|
Zorunlu Ders
|
BES2012 MENÜ PLANLAMA
|
2
|
0
|
2
|
Menü kavramı, gelişimi ve menü planlama ilkeleri, Menü Türleri, Ticari İşletmelerde menü kartları ve menü pazarlama çabaları, Standart reçeteler, Okul öncesi ve ilköğretimde menü planlama, Adölesanlarda menü planlama-işçilerde menü planlama, Yaşlılarda ve vejeteryanlarda menü planlama, Sporcularda menü planlama, Hastalıklara göre menü planlama, Menülerin fiyatlandırılma yöntemleri anlatılacaktır.
|
Zorunlu Ders
|
BES2014 ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ
|
2
|
2
|
4
|
Bur ders kapsamında; ülkemizde bebek ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve emziklilikte beslenme, çocukluk çağı ve adölesan dönem beslenmesi, prematüre bebeklerde beslenme, büyümenin izlenmesi gibi konularda diyet tedavisi uygulamaları ele alınacaktır. Anne ve çocuk beslenmesi, yaş gruplarına göre sağlıklı çocukta büyüme ve gelişmenin takibi, bebeklik ve çocukluk dönemi sağlıklı beslenme uygulamalarının öğrenildiği bir derstir.
|
Seçmeli Ders
|
BES2020 FİZYOPATOLOJİ
|
2
|
0
|
2
|
İş sağlığı ve güvenliği, meslek gruplarına göre enerji ve besin ögesi ihtiyaçları, iş yeri ve iş dışında işçilerin beslenme ilkeleri ve uygulamaları, meslek gruplarına göre menü hazırlama ilkeleri.
|
Seçmeli Ders
|
BES2022 GIDA KATKI MADDELERİ
|
2
|
0
|
2
|
Gıda katkı maddeleri dersi ile; Gıda katkı maddelerinin kullanımında dikkat edilecek hususlar, Gıda endüstrisinde kullanılan katkı maddelerinin sınıflandırılması (antioksidanlar,asitliği düzenleyiciler, emülgatörler,gamlar, koruyucular, lezzet maddeleri, lezzet arttırıcılar,renklendiriciler,şelat ajanları, tatlandırıcılar, topaklanmayı önleyiciler,un işleme ajanları,hacim arttırıcılar, itici gazlar,kabartma ajanları,köpürtme ajanları,köpürmeyi önleyici ajanlar,nem vericiler,parlatma ajanları,sıkılaştırıcı ajanlar ve stabilizörler) ve incelenmesi amaçlanmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
BES2024 İŞÇİ BESLENMESİ
|
2
|
0
|
2
|
İş sağlığı ve güvenliği, meslek gruplarına göre enerji ve besin ögesi ihtiyaçları, iş yeri ve iş dışında işçilerin beslenme ilkeleri ve uygulamaları, meslek gruplarına göre menü hazırlama ilkeleri.
|
Seçmeli Ders
|
BES2026 SAĞLIKLI BESİN SEÇİMİ
|
2
|
0
|
2
|
Yeterli ve dengeli beslenmede besin seçiminin önemi, Besin seçimini etkileyen biyolojik, ekonomik, fiziksel, sosyal ve psikolojik etmenler, Sağlıklı besin ve özellikleri, farklı gruplarda sağlıklı besin seçimi, Fonksiyonel besinler ve sağlık üzerine etkileri
|
Seçmeli Ders
|
USD3079 ÖZEL GRUPLARDA MENÜ PLANLAMA
|
2
|
0
|
5
|
|