|
PÇ1
|
1. Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)
|
|
PÇ2
|
2. Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ3
|
3. Eğitim sürecindeki uygulamaları Türkiye eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ4
|
4. Eğitim sürecini bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ5
|
5. Türkçenin yazılı ve sözlü anlatım özelliklerini kavrar; Türkçenin anlatım olanaklarını kullanarak farklı metin türlerinde duygu ve düşüncelerini ifade eder. (TYYÇ -Beceri)
|
|
PÇ6
|
6. Farklı konu alanlarıyla ilgili bilgi, görüş, tespit ve araştırmalarını bilimsel ve akademik ölçütlere uygun, tutarlı ve açık bir biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade eder. (TYYÇ -Beceri)
|
|
PÇ7
|
7. Türkçenin yapısal özelliklerini; ses bilgisi, şekil bilgisi, sözcük bilgisi ve cümle bilgisi düzeyinde tanır ve çözümlemeler yapar. (TYYÇ - Beceri)
|
|
PÇ8
|
8. Dil eğitiminin temel kavramlarını ve öğretim yaklaşımlarını bilir; Türkçenin ana dili, yabancı dil ve ikinci dil olarak öğretimine ilişkin kuramsal bilgiye sahiptir. (TYYÇ – Bilgi)
|
|
PÇ9
|
9.Türkçe öğretim programlarını ve Türkçe ders kitaplarını çeşitli konu alanları odağında inceler ve eleştirel biçimde değerlendirir, yaş ve gelişim düzeylerine uygun öğretim stratejileri ve etkinlikler geliştirir. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ10
|
10. Çocuk edebiyatının temel kavramlarını ve kuramsal yaklaşımlarını bilir; çocuklar için üretilmiş metinleri çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikler bakımından inceler. (TYYÇ – Beceri)
|
|
PÇ11
|
11. Dört temel dil becerisinin öğretimine yönelik yaklaşımlardan, yöntem ve tekniklerden yararlanarak; öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri ile okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirecek öğretim süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ12
|
12. Dil ve edebiyat alanına ilişkin temel kuramsal yaklaşımlar, kavramlar ve tarihsel birikim hakkında bilgi sahibi olur, bu birikimi kullanarak Türk ve dünya edebiyatının gelişimini değerlendirir ve seçkin yapıtları çağdaş yaklaşımlarla eleştirel biçimde inceler. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ13
|
13. Eski ve yeni Türk edebiyatı dönemlerinde dilin ve edebiyatın gelişim süreçlerini tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebi bağlamda değerlendirir. (TYYÇ -Beceri)
|
|
PÇ14
|
14. Dijital teknolojileri ve yapay zekâyı kullanarak, Türkçe eğitimi alanında araştırma yapar ve dijital öğretim materyali geliştirir. (TYYÇ -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ15
|
15. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler (beyin fırtınası, soru-cevap, yaratıcı drama vb.) ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımları çerçevesinde öğretim sürecini tasarlar ve uygular. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|