Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
- Duygu, düşünce ve hayalleri Türkçenin kurallarına uygun olarak yazılı ve sözlü ifade etmek
- Türk dilini diğer dillerle karşılaştırarak, dilimizin ses özelliklerini ve ses olaylarını kavratmak
- Öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak
- Kalabalık karşısında konuşma pratikleri yaptırarak iyi bir öğretmen olmalarını sağlamak ve okullarımızda kutlanan/anılan önemli gün ve haftalarda metin hazırlama ve konuşma yapma becerisi kazandırmak.
- Edebiyatımızda nazım ve nesir açısından çeşitliliği öğrenmek ve örnekleri incelemek
- Türkçe sözcüklerin yapısını ve Türkçenin eklerini kavratmak
- Öğrencilerin, dil bilimi, dil biliminin temel kavramları, dil incelemeleri ile ilgili yaklaşımları kavramak.
- Dil bilimine yön veren şahsiyetler ve bunların çalışmaları, dilin betimsel boyutu ve kullanım özellikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak
- Etkili iletişim becerilerini kullanabilmek
- Cumhuriyet dönemi ve sonrası edebiyatı alan ve sınırları hakkında bilgi vermek
- Türk halk edebiyatında manzum ve mensur anonim veya ferdi, eserlerin şekil, üslup ve muhtevası hakkında bilgi ve örnekler vermek
- Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek
- Yabancılara Türkçe öğretiminin, ana dil öğretiminden farklı yöntem, teknik ve materyallerle en iyi şekilde nasıl öğretileceğini belirlemek ve bunu yapılacak etkinliklerle uygulamalı olarak sunmak
- Öğrencileri ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşma, okuma, dinleme ve yazma becerilerine sahip, üretken, katılımcı bireyler durumuna getirmek
- Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek
Genel Yetkinlikler
- Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
- Öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Eğitim-öğretim ortamındaki öğrencilerin, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Teknoloji ve iletişim konusunda yeterli ve donanımlıdır
- Mesleğine ilişkin temel bilgilere sahiptir
- Türkçe öğretimine ilişikin temel bilgilere sahiptir
- Alanlararası ve takım çalışması bilgisine sahiptir
- Alana ilişkin bilgilerini aktarırken çağdaş yaklaşımlardan yaralanmayı bilir
- Sorunlara çözüm ararken birden fazla yol oduğu bilgisine sahiptir.