|
PÇ1
|
Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilir ve disiplinler arası ilişki kurabilme becerisine sahip olur.
|
|
PÇ2
|
Matematik ve ilgili alanlarda matematiksel problemleri anlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olur ve farklı çözüm yollarını uygulama becerilerini geliştirir.
|
|
PÇ3
|
Matematiksel bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneğine sahip olur, uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisini geliştirir.
|
|
PÇ4
|
Öğretmenlik mesleği ve uzmanlık alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular; öz farkındalık ve öz düzenleme becerilerini geliştirir.
|
|
PÇ5
|
Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresi koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar.
|
|
PÇ6
|
Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur ve bilgiyi matematiksel okuryazarlık bağlamında etkili şekilde uygulayabilir.
|
|
PÇ7
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır.
|
|
PÇ8
|
Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde bilgiye sahip olur; mesleğe ve öğrenim alanına ilişkin temel bilgileri edinir.
|
|
PÇ9
|
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olur; ortaya koyduğu öneriyi savunabilir.
|
|
PÇ10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi edinir ve mesleki değerlerini uygulamalarına yansıtabilir.
|
|
PÇ11
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk Eğitim Sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür.
|
|
PÇ12
|
Eğitimin sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini; eğitimin felsefesi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir.
|
|
PÇ13
|
Atatürk İlke ve İnkılâpları’na bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen niteliği taşır.
|
|
PÇ14
|
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır; öz düzenleme becerisiyle öğrenme sürecini yönetebilir.
|
|
PÇ15
|
Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir, mesleki ve günlük yaşamında kullanır; matematiğin farklı alanlarla etkileşimini kavrayarak disiplinler arası bağlamda değerlendirme yapabilir.
|