- 2547 sayılı yükseköğretim kanununun amaç ve ilkeleri doğrultusunda,ülkemizin ihtiyaç duyduğu öğretmenler yetiştirmek
- Ortaokul basamağında (5-8. sınıf) bulunan çocuklara matematiksel düşünebilme, iletişim ve ilişkilendirme, problem çözme, akıl yürütme becerilerini kazandıracak, onlara kavramsal ve işlemsel bilgiyi yaşamlarında nasıl kullanacaklarına ilişkin örnekler sunacak öğretmenleri yetiştirmek
- Matematik eğitimi ve öğretimine ilişkin genel bir bakış açısı ile öğretmenlik meslek bilgisini ayrıntılı bir biçimde işlemek ve öğrencilerine uzmanlık kazandırmak
- Genel matematik bilgisine sahip, sürekli öğrenen ve öğreten öğretmenler yetiştirmek
- Öğretmenlik mesleğini benimsemiş, mesleğini severek yapan, tanımlanmış Matematik öğretmenliği yeterliliklerine sahip öğretmenler yetiştirmek
- Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda ülkesine, milletine gönülden bağlı, millî değerlerini koruyup yaşatmayı amaç edinmiş, ayrıca matematiği seven ve sevdiren öğretmenler yetiştirmek
- Bulunduğu çağın değerlerini kavramış, nitelikli, ahlâklı, özverili, idealist öğretmenler yetiştirmek
- Alan ve meslek bilgisine ilişkin bilimsel bakış açısı kazandırmak
- Öğrenci odaklı yaklaşımların Matematik öğretiminde uygulanmasını sağlamak
- İletişim becerileri yüksek düzeyde, sosyal açıdan gelişmiş, yaratıcı düşünceye sahip bireyler yetiştirmek
- Genel anlamda, Temel matematiksel bilgilerin yanı sıra, çağdaş eğitimcinin meslek yaşamında gerek duyacağı temel bilgi, beceri ve donanımı kazanmış; Problem süreçlerinin çözüm aşamalarını tasarlayabilen, çözümleri diğer disiplinler açısından ve toplumsal boyutlarda irdeleyebilecek bilgi ve duyarlılığa sahip; Eğitim öğretim yaptıracağı dönemlerde karşılaşılan problemlere çözüm getirme yeteneğini kazanmış; Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, matematiksel düşünme becerileri gelişmiş; Çevre bilinci gelişmiş, çevre sorunlarına duyarlı kişiliklere sahip; Ben merkezcilikten uzak biz merkezli eğitimciler olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Son Güncelleme Tarihi:10.02.2020