Zorunlu Ders
|
CEV4004 ATIKSULARIN ARITILMASI VE KANALİZASYON
|
2
|
2
|
6
|
Atıksu tanımı ve arıtma yöntemlerine genel bakış, Atıksuların özellikleri ve debi hesaplamaları, Fiziksel arıtma üniteleri ve dizaynı, Izgaralar, Kum tutucular, Ön çöktürme havuzları, Son çöktürme havuzları, Biyolojik Arıtma, Aktif çamur sistemleri, Genel bilgiler, Arıtma modelleri, Boyutlandırma Esasları, Örnek proje çözümleri, Aktif çamur sistemlerinde havalandırma ve havalandırma sistemleri, Örnek proje çözümleri, Biyofilm Sistemleri, Damlatmalı filtreler, Genel bilgiler, Boyutlandırma esasları, Örnek proje çözümleri, Biyodiskler, Genel bilgiler, Boyutlandırma esasları, Örnek proje çözümleri, Basit Arıtma Yöntemleri, Mekanik havalandırmalı havuzların boyutlandırılması, Fakültatif havalandırmalı havuzlar ve stabilizasyon havuzlarının boyutlandırılması, Örnek proje çözümleri, Anaerobik havuzların boyutlandırılması, Ülkemizdeki atıksu arıtma tesislerinden örnekler, Örnek proje çözümleri, İleri atıksu arıtma yöntemleri, Küçük yerleşim yerlerinde arıtma ve paket arıtma tesisleri, Arıtma tesisinde çamurun bertaraf edilmesi, Doğal atıksu arıtma sistemlerine genel bir bakış, Kanalizasyon yapıtlarının projelendirilmesi.
|
Zorunlu Ders
|
CEV4006 ENDÜSTRİYEL KİRLİLİK KONTROLÜ
|
3
|
0
|
5
|
Endüstriyel atıksuların örneklenmesi, karakterizasyonu ve önemli parametreler, endüstriyel atıksu deşarj standartları ve yönetmelikler, endüstriyel atıksu arıtımında ön arıtımın önemi ve ön arıtım örnekleri, endüstriyel atıksu yönetim yaklaşımları, atık minimizasyonu, geri kazanma ve yeniden kullanma alternatif değerlendirmeleri, çeşitli endüstrilerden örnekler,tekstil, kağıt, deri, gıda, mezbaha, ve bu endüstri atıksuları için uygulanabilecek arıtım metotlarının değerlendirilmesi
|
Seçmeli Ders
|
CEV4008 ATIKSULARIN GERİ KAZANIMI VE YENİDEN KULLANILMASI
|
3
|
0
|
5
|
Sürdürülebilir su yönetiminin temelleri, atıksuyun yeniden kullanımının önemi ve geleceği, atıksuyun yeniden kullanımında sağlıkla ilgili ve çevresel kaygılar, atıksuyun yeniden kullanımında yasal gereklilikler, atıksuyun yeniden kullanımı için kullanılan teknolojiler ve arıtma sistemleri, atıksuyun yeniden kullanımı ile ilgili uygulamalar
|
Seçmeli Ders
|
CEV4010 NEHİR VE GÖL KİRLENMESİ VE KONTROLÜ
|
3
|
0
|
5
|
Nehirler hakkında genel bilgiler, Nehirlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, Nehirlerin ekolojik olarak sınıflandırılması, Nehir kirliliğine neden olan etmenler organik kirlilik, termal kirlilik, pestisitler, ağır metaller, vb. kirleticiler nedeniyle oluşan kirlenmelerin incelenmesi ve kontrolü ile ilgili yapılan çalışmalar. Göller hakkında genel bilgiler, Göllerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, Göllerin ekolojik olarak sınıflandırılması, Göllerin limnolojik olarak sınıflandırılması, Ötrofikasyon ve kontrolü konusunda yapılan çalışmalar, Göl kirliliğine neden olan etmenler organik kirlilik, asidifikasyon, termal kirlilik, pestisitler, ağır metaller, yağlar, vb. kirleticiler nedeniyle oluşan kirlenmelerin incelenmesi ve kontrolü ile ilgili yapılan çalışmalar
|
Seçmeli Ders
|
CEV4012 ARITMA TESİSLERİNİN İŞLETİLMESİ
|
3
|
0
|
5
|
Atık sulardan numune alma ve kontrolü, Atıksuların özellikleri, Arıtma kademeleri, Arıtma üniteleri, Izgaralarda, kum tutucularda, septik tanklarda, çöktürme havuzlarında, damlatmalı filtrelerde, dönen biyolojik reaktörlerde, aktif çamur havuzlarında, lagünlerde, terfi merkezlerinde, anaerobik çürütücülerde ve yoğunlaştırıcılarda karşılaşılan işletme problemleri ve çözüm yolları, Kayıtlar ve raporlar.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4014 AKTİF ÇAMUR SÜREÇLERİNDE NİTRİFİKASYON VE DENİTRİFİKASYON
|
3
|
0
|
5
|
A
|
Seçmeli Ders
|
CEV4016 ARITMA TESİSİ TASARIMI
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
CEV4018 ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
|
3
|
0
|
5
|
Çevresel etki değerlendirmesi ÇED ile ilgili tanımlar, tarihsel gelişim, ÇEDin çevre yönetimi içindeki yeri, önemi ve uygulanma süreci, ÇED çalışmasının adımları, ÇED raporunun hazırlanma esasları, ÇED raporunun içeriği, ÇED raporu değerlendirme kriterleri, Su, hava ve toprakta çevresel etkilerin belirlenmesi, ÇED yönetmeliğinin esasları, Örnek ÇED uygulamaları.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4022 KATI ATIK BERTARAFINDA BİYOLOJİK YÖNTEMLER
|
3
|
0
|
5
|
Organik Atık Kaynak ve Türleri, Biyolojik Bertaraf Yöntemlerindeki Organizma Türleri, Aerobik Ayrıştırma Esasları, Kompost Üretim Teknikleri, Kompostun Arazide Kullanım Esasları, Kompost Kalite Kriterleri, Anaerobik Ayrıştırma Esasları, Anaerobik Ayrıştırma Teknikleri, Biyogaz Dönüşüm Esasları, Biyogaz Reaktörleri, Bio gazın Enerjiye ve Araç Yakıtına Dönüşüm Esasları, Fermentasyon İle Alkol Elde Edilmesi
|
Seçmeli Ders
|
CEV4024 KOMPOSTLAŞTIRMA
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
CEV4026 İLK YARDIM
|
2
|
0
|
4
|
İlkyardımın tanımı, amacı İlk yardımın temel uygulamaları, KBK,ilkyardımcının özellikleri,hasta/yaralının değerlendirilmesi(I.II. değerlendirme), Temel yaşam desteği (CPR) maket üzerinde uygulanması,yetişkinde,çocukta,bebekte TYD uygulanması,heimlich manevrası,solunum yolu tıkanması, Kanamalarda ilk yardım. Şokta ilk yardım,yaralarda ilkyardım Yanıklar ve donmalarda ilk yardım, Kırık ve çıkıklarda ilk yardım, Pansumanlar ve sargılar, kafa ve omurga yaralanmaları, Diğer aciller;kalp krizi,DM,bilinç düzeyinde bozulma,bayılma, koma, Zehirlenmeler, Boğulmalar, Yaralıların kurtarılması ve taşınması.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4030 HALK OYUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Anadolu Türk Halk Oyunlarının ortaya çıkışı, Halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, Bölgesel halk dansları örnekleri, Türk halk müziğinin tarihi, türkü kavramı, halk müziği türleri, yöresel halk müziği örnekleri.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4032 YAŞAM BOYU SPOR
|
2
|
0
|
4
|
Yaşam boyu sporun tanımı, tarihsel gelişimi, yaşam boyu spor felsefesi, yaşam boyu aktivitelerin tanıtımı jogging, yürüyüşler diğer yaşam boyu spor içerikli faaliyetler yapabilmek
|
Seçmeli Ders
|
CEV4034 DOĞAL AFETLER VE AFET EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
4
|
YOK
|
Seçmeli Ders
|
CEV4036 FOTOĞRAFÇILIK
|
2
|
0
|
4
|
Dünya çağdaş fotoğraf sanatının tanıtılıp,fotoğraf çekebilme ve yapabilme becerisini kazandırmak
|
Seçmeli Ders
|
CEV4042 SANAT TARİHİ
|
2
|
0
|
4
|
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar, Sanat felsefesi; kişilerin zihinsel ve duygusal gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi anlatılacak; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitim-sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye?de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin öneminden bahsedilecektir.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4044 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI
|
2
|
0
|
4
|
Geleneksel Türk el sanatlarının türlerini bilme,tanıma.El sanatlarının bilim, teknik ve sanatla olan ilişkisini kurma.Geçmişten günümüze Türk el sanatlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.Günümüz Türk el sanatlarının üretimlerindeki sorunlarla ilgili bilgi sahibi olma.Geleneksel Türk el sanatlarının tanıtımı ve pazarlaması ile ilgili öneriler geliştirme.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4054 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
|
2
|
0
|
4
|
Bilim tarihini, tarihsel kronoloji çerçevesinde felsefi olarak ele almak
|
Seçmeli Ders
|
CEV4056 SOSYOLOJİYE GİRİŞ
|
2
|
0
|
4
|
Sosyoloji biliminin temel kavramları, sosyolojide yöntem, Toplumsal yapı ve toplumsal değişme, birey ve toplum, toplum ve kültür, toplum ve aile, toplum ve siyaset, toplum ve ekonomi, sosyal tabakalaşma, toplum ve eğitim, toplum ve sağlık, kentleşme ve göç, toplum ve din, toplum ve suç.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4058 KENTLEŞME SORUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Bir sosyal olay ve olgu olan kentleşmenin tanımı, gelişimi, kentlerin ortaya çıkışı, kent kuramları, kentleşmenin toplumun sosyal, ekonomik ve siyasal yapılarında oluşturduğu değişimin neler olduğu ve bunun nasıl gerçekleştiğinin ortaya konulması.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4064 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI
|
2
|
0
|
4
|
Explaining the concept of human rights, qualities, historical making progress and classification, physical human rights law, procedure of human rights law (protection of human rights).
|
Seçmeli Ders
|
CEV4068 İLETİŞİM
|
2
|
0
|
4
|
İletişimin tanımı, önemi iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin kökeni ve gelişimi, iletişim modelleri, iletişim türleri, sözlü, yazılı, sözsüz iletişim, iletişim engelleri, iletişim araçları, iletişimin bireysel ve örgütsel yararları
|
Seçmeli Ders
|
CEV4070 ALMANCA
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilerin, somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilmeleri ve bunlarla kendini ifade edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilmeleri ve bu tür sorulara yanıt verebilmeleri için gerekli temel konuları (Nomen -Zahlen ?personalpronomen-Wortfrage-Satzfrage-negativartikel ?Possesıvartikel ?Modalverben Propositionen u.s.w ) içermektedir
|
Seçmeli Ders
|
CEV4074 AKADEMİK YAZMA
|
2
|
0
|
4
|
Akademik yazmaya giriş, derleme, önceki çalışmaları ve güncel çalışmalar ile arsındaki ilişki kurmak, materyal ve methot, bulgular, sonuçlar, özet yazımı, copyright ve etik kuralları. Tez rapor ve özgeçmiş yazma.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4088 ACADEMIC WRITING
|
2
|
0
|
4
|
Bu ders öğrencilerin form doldurma resmi ve gayri resmi mektup, günlük, not, telgraf,teleks, email, rapor, kartpostal, cv, iş başvurusu ve davetiye yazabilme gibi görevleri başarılı şekilde yürütebilmeleri için gerekli olan becerileri elde etmelerini amaçlar. Bu ders ayrıca öğrencilere akademik yazma becerisi kazandırmayı amaçlar.
|
Seçmeli Ders
|
CEV4090 ÇİNCE
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
CEV4092 RUSÇA
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
CEV4094 KAZAKÇA
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
CEV4098 GİRİŞİMCİLİK
|
4
|
0
|
4
|
X
|
Seçmeli Ders
|
MTH4018 HAVA KALİTESİ MODELLEMESİ
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4052 SİYASET VE KÜLTÜR
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4056 OYUN PROGRAMLAMA
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4066 İSLAMIN YAYILIŞ TARİHİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4068 KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4072 SERGİ YAPIMCILIĞI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4078 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD4080 RİSKLİ GRUPLARDA ÜREME SAĞLIĞI
|
2
|
0
|
5
|
|