T.C.
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
PROGRAM ÇIKTILARI
- Hekimlik uygulamalarının gerektirdiği temel ve klinik tıp ile sosyal ve davranış bilimlerine ait bilgi, beceri ve tutuma sahiptir ve bunları geliştirerek hekimlik mesleğini icra eder.
- Dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmaksızın hastalarına biyopsikososyal bir yaklaşımla sağlık hizmeti sunar.
- Hekimlik mesleğini icra ederken bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceler.
- Sağlık halinin sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
- Tek sağlık kavramının bilincinde olur ve bu konuda yapılacak çalışmalarda ekip üyesi olarak rol alır.
- Çağdaş hekimlik anlayışına uygun olarak hastalarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek; tanı, koruma, tedavi etme, takip ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını güvenli, akılcı ve etkin bir şekilde yerine getirir.
- Hekimlik uygulamalarında kullanacağı alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olur, birinci basamak sağlık kuruluşlarında kullanılan alet ve cihazları kullanır, temel ve acil tıp uygulamalarını gerçekleştirir.
- Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevkini gerçekleştirir.
- Sağlık hizmeti sunumunda, hasta-çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurur.
- Sağlık hizmeti sunumunda, bölgesel ve küresel ölçekli fiziki ve sosyoekonomik çevreye ait değişiklikleri bununla birlikte hastaların bireysel değişimlerini göz önünde bulundurur.
- Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapar.
- Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
- Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar
- Milli ve manevi değerlere saygılı, mesleki değer ve ilkelere uyan, etik ve yasal uygulamalara uygun davranış gösterir.
- Sosyal güvenilirlik ve yükümlülük çerçevesinde toplum sağlığının geliştirilmesi için sağlık hizmeti sunumunu geliştirmeyi savunur.
- Birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm paydaşlarla işbirliği içinde planlayıp yürüterek sağlığın korunması ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
- Sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak amacıyla sağlık politikalarının ve uygulamalarının; birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir.
- Mesleki uygulamalardaki performansını, kendi beden ve ruh sağlığı ile sosyal yönden sağlıklı olma halini korur ve geliştirir.
- Sağlık ekibi içerisinde örnek davranışlar sergiler ve liderlik yapar.
- Görev yaptığı sağlık kuruluşunda sağlık hizmeti sunumunda kaynakları; maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun yönlendirir.
- Sağlık ekibi içinde olumlu iletişime önem verir ve yeri geldiğinde ekip içinde farklı rolleri üstlenir, diğer ekip üyelerinin sorumluluklarının bilincinde olup buna uygun davranışlar sergiler.
- Hasta, hasta yakınları, meslektaşları, sağlık çalışanları ve diğer meslek mensupları ile kurum ve kuruluşlarla uyumlu, olumlu-etkili iletişim kurarak çalışır.
- Hastalığın tanısı, tedavisi, takibi ve rehabilitasyonu aşamalarında karar verme noktasında hastayı ortak eden bir yaklaşım sergiler.
- Bilimsel etik kurallar çerçevesinde; yeri geldiğinde farklı disiplinlerle de işbirliği yaparak topluma yönelik bilimsel araştırma planlar, yürütür ve elde ettiği bulguları toplum yararına kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin farkında olur, güncel literatüre ulaşır, eleştirel bir yaklaşımla eski-yeni bilgileri entegre edebilir ve edindiği bilgiler çerçevesinde sağlık hizmetinin kalitesini iyileştirir.
- Kanıta dayalı tıp ilkelerini, klinik karar verme sürecinde kullanır.
- Sağlık hizmeti sunarken, araştırma yaparken ve eğitim verirken bilişim teknolojilerini kullanır.
- Hastalığın tanı ve tedavisinde; akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanmanın önemini bilir.
- Bireysel yetkinliğini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
- İdari sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kişisel ve mesleki gelişmelerine katkıda bulunur.
T.C.
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
MEZUN BECERİ VE YETKİNLİKLERİ
1. İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2. Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3. Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4. Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5. Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6. Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7. Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8. Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9. Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10. Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11. İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13. Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14. Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15. Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16. Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17. En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve
öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18. Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.