PROGRAM ÇIKTILARI
- Fizyoterapi alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir.
- Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir.
- Alan terminolojisini etkin kullanabilir.
- Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
- Fizyoterapi alanında sahip olduğu temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak görev alır.
- Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite / egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir.
- İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir.
- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. İlgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir.
- Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir.
ALANA ÖZGÜ BECERİ VE YETKİNLİKLER
- Mesleki iletişim becerisini geliştirme
- Mesleki uygulamalarda gerekli el becerisi kazanma
- Mesleki bilgi düzeyine katkı sağlama
- Mesleki sorumluluk bilinci kazanma
- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme
- Mesleki etik değerlerin farkında olma
- Mesleki alanda hastalara doğru bilgi verebilme
- El-göz koordinasyonunu kurma
GENEL YETKİNLİKLER
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiplik
- Bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme
- Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olma
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme
- İletişim tekniklerini kullanma