“KOP İle Okur Dostu Okul Projesi” Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Tarafından Desteklendi

Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ile Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı Arasında “Kop ile Okur Dostu Okul Projesinin (KOP-ODOP)” Uygulanması, İzletilmesi ve Denetimine ilişkin protokol imzalandı.

KOP (Konya Ovası Projesi) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığında gerçekleştirilen protokol, Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Dekanlığı Adına Rektör Yardımcımız Prof. Dr. İlyas Gökhan ve KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı Adına Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Tongur tarafından imzalandı.

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi ve Niğde Merkez Abdulhamit Han Ortaokulu ile birlikte gerçekleştirilen projenin yürütücülüğünü Üniversitemiz Eğitim Fakültesi öğretim elemanları Dr. Öğr. Üyesi Suna Canlı ve Dr. Öğr. Üyesi Yonca Koçmar Demirci üstlenmekte ve proje ekibinde ise Üniversitemiz Eğitim Fakültesi öğretim elemanları Dr. Öğr. Üyesi Murtaza Aykaç, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Soylu, Abdulhamit Han Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Özer Velioğlu ile Niğde Halk Eğitim Merkezi Halk Oyunları Öğretmeni Çağlar Demirci yer almaktadır.

İşbirliğinin usul ve esaslarının da belirlenmiş olduğu protokol; Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı’nın 2019 yılı yatırım programında yer alan 2016H040250 numaralı “KOP Bölgesinde Okuma Kültürünün Geliştirilmesi Projesi” kapsamında desteklenecek olan protokole esas projenin uygulanmasını, izlenmesini ve denetimine ilişkin genel esasları belirlemektedir.

İmzalanan protokol ile proje yürütücülerinin bilinçli farkındalık eğitimi alması ve çocuklar için felsefe eğitmen eğitimi programına katılması; proje ekibiyle birlikte Abdulhamit Han Ortaokuluna okul kütüphanesi, koridor kitaplıkları ve anne-baba okuma köşelerinin oluşturulması, okuma köşeleri için kitap seçimi ve alımı yapılması, okuma kültürü edindirmede okul aile işbirliğinin sağlanması, okuma kültürüne ilişkin bilgilendirme toplantıları yapılması; proje ekibi tarafından öğretmenlere, öğretmen adaylarına, ailelere ve okul yöneticilerine çocuklarla bilinçli farkındalık ve felsefe eğitimi verilmesi, çocuklarla birlikte çocuk kitapları kullanılarak drama temelli bilişsel farkındalık ve felsefe çalışmaları yapılması, etkileşimli okuma ve masal anlatıcılığı atölyelerinin gerçekleştirilmesi, halk hikâyelerinin çocuklarla birlikte yeniden oluşturularak yaratıcı drama ve dans yoluyla gösterimi ile etkinlik ürün dosyası hazırlanması gibi geniş kapsamlı faaliyetlerin yapılması kararlaştırılmıştır.

Karşılıklı imzaların atılmasının ardından “hayırlı olsun” temennilerinde bulunuldu.