- Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilir ve disiplinler arası ilişki kurabilme becerisine sahip olur.
- Matematik ve ilgili alanlarda matematiksel problemleri anlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olur ve farklı çözüm yollarını uygulama becerilerini geliştirir.
- Matematiksel bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneğine sahip olur, uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisini geliştirir.
- Öğretmenlik mesleği ve uzmanlık alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular; öz farkındalık ve öz düzenleme becerilerini geliştirir.
- İlköğretim kademesindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur ve bilgiyi matematiksel okuryazarlık bağlamında etkili şekilde uygulayabilir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi edinir; farklı anabilim dalları ile ilişki kurarak ortak çalışmalar yapabilir.
- Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde bilgiye sahip olur; mesleğe ve öğrenim alanına ilişkin temel bilgileri edinir.
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olur; ortaya koyduğu öneriyi savunabilir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi edinir ve mesleki değerlerini uygulamalarına yansıtabilir.
- Verileri çözümleme, yorumlama ve yorumunu diğer verilere uygulama becerisi kazanır; veri analizi sürecinde farklı çözüm yollarını belirleyip uygulayabilir.
- Türk Eğitim Sistemi’nin ve Matematik Öğretimi Programı’nın yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Atatürk İlke ve İnkılâpları’na bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen niteliği taşır.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır; öz düzenleme becerisiyle öğrenme sürecini yönetebilir.
- Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir, mesleki ve günlük yaşamında kullanır; matematiğin farklı alanlarla etkileşimini kavrayarak disiplinler arası bağlamda değerlendirme yapabilir.
Son Güncelleme Tarihi:13.02.2025