Program Çıktıları

  1. Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilir ve disiplinler arası ilişki kurabilme becerisine sahip olur.
  2. Matematik ve ilgili alanlarda matematiksel problemleri anlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olur ve farklı çözüm yollarını uygulama becerilerini geliştirir.
  3. Matematiksel bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneğine sahip olur, uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisini geliştirir.
  4. Öğretmenlik mesleği ve uzmanlık alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular; öz farkındalık ve öz düzenleme becerilerini geliştirir.
  5. İlköğretim kademesindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  6. Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur ve bilgiyi matematiksel okuryazarlık bağlamında etkili şekilde uygulayabilir.
  7. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi edinir; farklı anabilim dalları ile ilişki kurarak ortak çalışmalar yapabilir.
  8. Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde bilgiye sahip olur; mesleğe ve öğrenim alanına ilişkin temel bilgileri edinir.
  9. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olur; ortaya koyduğu öneriyi savunabilir.
  10. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi edinir ve mesleki değerlerini uygulamalarına yansıtabilir.
  11. Verileri çözümleme, yorumlama ve yorumunu diğer verilere uygulama becerisi kazanır; veri analizi sürecinde farklı çözüm yollarını belirleyip uygulayabilir.
  12. Türk Eğitim Sistemi’nin ve Matematik Öğretimi Programı’nın yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  13. Atatürk İlke ve İnkılâpları’na bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen niteliği taşır.
  14. Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır; öz düzenleme becerisiyle öğrenme sürecini yönetebilir.
  15. Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir, mesleki ve günlük yaşamında kullanır; matematiğin farklı alanlarla etkileşimini kavrayarak disiplinler arası bağlamda değerlendirme yapabilir.
Son Güncelleme Tarihi:13.02.2025