Gzft Analizi
Güçlü Yanlar
- Her biri alanında uzman geniş bir öğretim elemanı kadrosunun bulunması
- Öğretim elemanlarının genç olması
- Yüksek lisans ve doktora eğitiminin olması
- Erasmus aracılığıyla yurt dışına öğrenci gönderilmesi
- Gece ve gündüz olmak üzere öğrencilerin bölümümüze yoğun talepleri
- Fiziki şartların uygunluğu ve ders araç gereçlerinin çeşitliliği (harita, projeksiyon v.s.)
- Eğitim formasyonunun uygulamaya başlamasıyla birlikte mezunlarımızın iş imkanlarının artacak olması
- Öğrencilerin tüm bölüm hocalarına kolayca ulaşabilmeleri
- Öğretmen-öğrenci arasında makale, kitap ödünç alışverişi ve fotokopi yaptırma imkanı
- Mezunlarımızın MEB bağlı okullarda, özel dershane ve kurslarda öğretmenlik yapabilmeleri
- Kültür Bakanlığı, Devlet Arşivleri, Genel Kurmay Arşivi (ATESE) ve Türk Tarih Kurumunda uzman ve uzman yardımcısı olarak çalışabilmeleri
- Çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak istihdam edilebilmeleri
Zayıf Yanlar
- Yayın sayısının yetersizliği (yurt dışı-yurt içi)
- Sempozyumlara ev sahipliği yapamama
- Proje sayısının azlığı
- Yurt dışına Erasmus aracılığıyla giden öğretim elemanı sayısının azlığı
- Mevcut olmasına rağmen derslerde araç gereçleri yeterince kullanmama yönündeki eğilim (öğretmen-öğrenci işbirliği)
- Her anabilim dalında doktora programının açılmaması
- Yurt dışındaki üniversitelerle işbirliği imkanlarının değerlendirilememesi
- Hocaların birinci ve ikinci öğretim ders yoğunluklarının fazlalığı
Fırsatlar
- Yüksek lisans ve doktora açma kapasitesinin var olması
- Yakın zamanda ünvan değişikliğine gidebilecek öğretim üyelerinin var olması
- Bölüm içerisinde kavga ortamından uzak, karşılıklı saygı ve sevgiye dayalı düzeyli bir ilişki ortamının varlığı
- Beşeri ilişkiler açısından diğer bölümlerle olan uyum, işbirliği, iletişim ve saygınlık
- Yurt dışındaki üniversitelerle işbirliği yapabilecek kapasite
Tehditler
- Bazı anabilim dallarında (Eskiçağ, Ortaçağ) öğretim üyesi eksikliği
- Bölüme Erasmus aracılığıyla yurt dışından öğrenci gelmemesi (gerekli anlaşmaların yapılmamasından dolayı)
- Pedagojik formasyonun olmayışı veya tüm sınıfları kapsamaması
- Her yıl yeni gelen öğrencilerin bir önceki yıla oranla kalitelerinin (seviyelerinin) gittikçe düşmesi
- Bölümün Avrupa standartlarında yapılanmasının tamamlanamaması
Son Güncelleme Tarihi:29.11.2016