Fakültemizde “2. Tarımsal Eğitimin Kalite Süreçlerinin Geliştirilmesi” Çalıştayı Düzenlendi


Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesinde “2. Tarımsal Eğitimin Kalite Süreçlerinin Geliştirilmesi” Çalıştayı Düzenlendi

 

“Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin İyileştirilmesi”

 

Program açılış konuşmalarında Tarım Bilimler ve Teknolojileri Dekanı Prof. Dr. Ahmet Şekeroğlu “İlki 10 yıl önce yapılan bu çalıştayın 2.si sektörde oluşan değişiklikler ve sektörün mühendislik ihtiyacını anlamak için yapıldı. Sektörden iç ve dış paydaşlar, öğrenciler ve katılım sağlayan ziraat mühendislerinden anketler toplandı. Bu çalıştayın amacı fakültemizde okutulan derslerin içeriklerinin ya da isimlerinin güncelleştirilmesi ile sonraki dönemlerin eğitim ve öğretim süreçlerinin iyileştirilmesi için yapılmıştır” diyerek konuşmalarını sonlandırmıştır.

 

Dekanımızın konuşmalarının ardından Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ersin Aydın “Yapılan bu çalıştay eğitim ve öğretim için önem arz etmekte olup iç ve dışa paydaşların görüşlerine eğitim ve öğretim kalitesi için her zaman ihtiyaç vardır. Bu kalite süreci eğitim ve öğretim kalitesinin arttırılması için 15 yıldır devam etmekte olan bir çabanın ürünü olup, programlardaki akreditasyon ve üniversite akreditasyonu için oldukça kıymetlidir. Ders çıktılarının güncellenmesi için hoca, öğrenciler ve dış paydaşların görüş ve önerileri çok önemlidir” diyerek konuşmalarını sonlandırmıştır.

 

“Dekan ve Bölüm Temsilcilerinin Katılımı ile Düzenlenen Panel”

 

Açılışın ardından fakültemiz dekanı Prof. Dr. Ahmet ŞEKEROĞLU ile bölüm temsilcilerimiz ile birlikte panel gerçekleştirilmiştir. Panel açılışında dekanımız üniversitemiz rektörlüğüne ve programa katılım sağlayan paydaşlarımız, kamu ve özel sektör temsilcileri ile mezunlarımıza fakültemize ve tarıma verdikleri destek ve katkılardan ötürü teşekkür ederek konuşmalarına başladı. Düzenlenen panelde katılımcıların gerek tarım sektörünün taleplerini, gerekse öğrencilerin eğitimi için duyulan ihtiyaçların doğrudan değerlendirileceği, önümüzdeki dönemde bu taleplere uygun eğitim öğretim tarzının benimseneceği belirtildi. 

 

Konuşmaların ardından katılımcılara öneri, soru ve katkılarını almak için söz verildi. Katılımcıların büyük çoğunluğu verilen pratik eğitimin gayet başarılı olduğunu, ancak uygulamalı eğitimin daha iyi hale getirilmesinin öğrencilerin tarım alanı hakkında daha iyi bilgi ve beceriye sahip olmasını sağladığı gibi mezun olduktan sonra çalışma hayatlarının da temelini öğrenci iken elde ettikleri uygulama bilgilerinin olacağını, uygulamanın bizzat tarım sektöründen gerek çiftçi, gerek özel sektör gerekse bakanlık ile iç içe götürülmesi halinde daha başarılı sonuçlar elde edileceği belirtildi. Bu bağlamda Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Tarım Bilimleri ve Teknolojileri fakültesi mezunu mühendislerle çalıştıklarını da belirten katılımcılar öğrencilerimizle çalışmaktan mutlu olduklarını, öğrencilerin çalışmak istedikleri alanları belirleyerek bunların üzerinde proje bazlı çalışmalar yürütmelerinin bölgesel, ulusal ve uluslararası kalkınma için daha etkili olacağını, özellikle Niğde bölgesinin taleplerine uygun alanlarda çalışma yapılarak şehrin kalkınmasına ve bölge gelişimine katkı yapılabileceği belirtildi.

Buna karşın Dekanımız ilerleyen süreçte paydaşlarımızla birlikte yapılması planlanan lisans eğitim süresinde 8 yarıyılın 1 yarıyılını doğrudan staj şeklinde öğrencilerin uygulamanın ve sahanın doğrudan içerisinde bulunmasını hedeflediklerini, hali hazırda fakültemiz bünyesinde bulunan uygulama alanlarının geçmiş dönemlere göre çok daha  geniş ve erişilebilir olduğunu, öğrencilerimizin proje bazlı hem bilimsel hem katma değer oluşturabilecek çalışmalarda bulunması için TUBİTAK başta olmak üzere proje çağrılarına katılımın desteklendiğini ve üniversitemiz Ayhan Şahenk Tarımsal Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde bulunan “Çiftçi Eğitim Merkezi” ile hem bölgemiz çiftçilerine eğitim verilmesini hem de öğrencilerin doğrudan üretici ile iletişimde olmasını hedeflediklerini belirtti.

 

Üniversitemiz ve fakültemiz ile daha önce farklı projelerde bulunmuş paydaşlarımız geçmişte yapılan ve çok olumlu sonuçlar ve geri dönüşler alınan projelerde bulundukları için mutluluklarını ifade ederken başta rektörümüz sayın Prof. Dr. Hasan USLU ve dekanımız Prof. Dr. Ahmet ŞEKEROĞLU olmak üzere katkı sağlayan herkese teşekkürlerini belirttiler.

 

Konuşmalarında tarımın multidisipliner çalışmalar için de önem arz ettiğini belirten jeoloji mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, veterinerlik, ekonomi vb. alanlarda çalışma yapan katılımcılarımız, fakültemizin eğitim planının bu alanları da kapsamasının sektör için faydalı olacağını, öğrencilerin etki alanlarının daha da gelişeceğini belirttiler.

Dekanlığımız ders planlarında özellikle dijital tarımın, ekonominin ve çiftlik yönetimi derslerinin ön plana çıkarılmasının hedeflendiğini, bu bağlamda yalnızca derslerin değil alanında uzman kişilerin de eğitimler verilmesi için planlamaların yapıldığını belirtti.

 

Katılımcılarımıza bu ve benzeri toplantıların fakültemizin, öğrencilerin ve tarımın gelişmesi için oldukça öneme sahip olduğunu belirterek son veren dekanımız Prof. Dr. Ahmet ŞEKEROĞLU, paydaşlarımızın hedeflerimizi gerçekleştirmek için geçmişte olduğu gibi bugün ve gelecekte de desteklerini fakültemize göstermelerini beklediğini belirtti.

 

Panelin ardından toplantılar bölümlerimize ayrı olarak gerçekleştirilmeye devam ederken, yeni eğitim ve öğretim planının hazırlanması için bölümlere ait anketler dağıtılarak katılımcıların fikir ve görüşleri alınmıştır.

 

Başta fakültemizi daima destekleyen sayın rektörümüz Prof. Dr. Hasan USLU olmak üzere tüm katılımcılara teşekkür eden dekanımız Prof. Dr. Ahmet ŞEKEROĞLU paneli sonlandırmıştır.

 

Program 65 paydaşımız, 26 öğrencimiz ve fakültemiz öğretim elemanlarının katılımı ile gerçekleştirilmiştir.

Son Güncelleme Tarihi : 31.01.2025