Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Program Kazanımları/Çıktıları(1)
1. Halkla İlişkiler, reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel
kavram, kuram ve yöntem ile ilgili bilgi sahibidir.
2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması süreçlerini
bilir.
3. Alanında yapılan faaliyetlerle ilgili periyodik raporlama yapma becerisine sahiptir.
4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili araştırma, planlama yapma yöntem ve tekniklerini
kullanma becerisine sahiptir.
5. Kurum ve kuruluşlardaki kriz yönetimi süreçlerini bilir.
6. Kurum ve kuruluşların tanıtımıyla ilgili medya ve dijital medya iletişim tekniklerini ve sürecini
bilir.
7. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında medya stratejisinin oluşturulmasını ve uygulamasını
bilir.
8. Halkla ilişkiler ve reklamcılıkla ilgili yasal düzenlemeler ve etik konusunda bilgi sahibidir.
9. Reklam ve halkla İlişkiler çalışmalarından pazarlama araştırmalarını yapma, tüketici
davranışını araştırma ve bu araştırma verileri doğrultusunda planlama yapma becerisine
sahiptir.
10. Halkla İlişkiler ve reklam kampanyalarını yürütme becerisine sahiptir.
11. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital ortamları ve sosyal medyayı kullanma becerisine
sahiptir.
12. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında güncel ve etkili sunum tekniklerini kullanma becerisine
sahiptir.
13. Toplumsal gelişmeleri yakından izleyerek hedef kitle davranışlarındaki değişimleri araştırıp
elde ettiği bilgileri halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarında kullanma yetkinliğine sahiptir.
14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak
sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözme yetkinliğine sahiptir.
15. Marka ve iletişim stratejisini oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
16. Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz etme ve
bu mecraların kendine özgü dinamiklerini değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
17. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarıyla ilgili ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin
standartlarına ve etik kodlarına uygun davranma bilincine sahiptir.
Bölümümüz Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Program Kazanımları/Çıktıları, İLAD Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Program Kazanımları/Çıktıları’ndan alınmıştır.