Zorunlu Ders
|
HIR3001 MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
2
|
1
|
5
|
Medya okuryazarlığının açıklanması, dünyada ve Türkiye’de medya okuryazarlığı süreci, kitle iletişim araçlarının hedef kitleye mesaj verme biçimleri, televizyon program türleri, televizyonun etkileme gücü, aile, çocuk ve televizyon, televizyon izleme alışkanlıkları, televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler; radyonun işlevleri, radyo program türleri ve analizleri, periyotlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar, gazetede haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri, medyada etik ve mevzuat bu dersin konusunu içermektedir.
|
Zorunlu Ders
|
HIR3003 REKLAM UYGULAMALARI
|
2
|
1
|
5
|
|
Zorunlu Ders
|
HIR3005 İLETİŞİM HUKUKU VE ETİĞİ
|
3
|
0
|
5
|
Bu derste kitle iletişim araçlarının toplumsal işlevleri, kitle iletişim hukuku tanımı, iletişim özgürlüğü,
siyasal rejimlerde haberleşme özgürlüğü, uluslar arası belgelerde, anayasamızda haberleşme özgürlüğü, haberleşme özgürlüğünün temel öğeleri, özgürlüğünü düzenleyen ve sınırlayan kanunlar ve hükümleri, basın rejimi, sansür, radyo ve televizyon rejimi, radyo ve televizyon programlarına ilişkin sınırlamalar, cevap ve düzeltme hakkı, Radyo ve Televizyonların Kuruluşu ve Yayınları Hakkında Kanun, TRT Kanunu, Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesi anlatılır. Toplumsal sorumluluk kavramı, toplumsal sorumluluk düzeyleri, etik kavramı, etik yaklaşımlar, etik çeşitleri, iletişim faaliyetleri ve medya etiği konularına odaklanılır.
|
Staj Dersi
|
HIR3007 STAJ
|
0
|
0
|
5
|
Öğrencilerin gördükleri dersleri yerinde uygulamak amacıyla reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında, özel ya da kamu kurumlarında yaptıkları staj uygulaması, staj defteri ve staj raporları ve iş yeri raporlarının değerlendirilmesini içermektedir.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3021 POPÜLER KÜLTÜR
|
3
|
0
|
5
|
Aydınlanma düşüncesi, modernlik, modernleşme, kültür çalışmaları ve popüler kültürün temel kavramları, kitle toplumu ve kitle kültürü, popüler kültürle ilişkili kavramlar iktidar, ideoloji (Althusser, Gramsci, Frankfurt Okulu, Stuart Hall), trendler, gündelik yaşam ve popüler kültür konularına değinilmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3023 ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ
|
3
|
0
|
5
|
Örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimi, örgüt yapısı içerisinde çalışan psikolojisinin durumu, çalışanlara yönelik yaklaşımlar, kuruma düşen sorumluluklar, personel seçme ve yerleştirme süreçleri ve yöntemleri, kurum içi eğitimler, kuruma karşı bağlılığın oluşturulması ve artırılması için alınacak tedbirler, motivasyon yolları, liderlik biçimleri, kurumsal ortamlarda grup içi ve gruplar arası süreçler, iş doyumu, iş yerine zarar veren çalışan davranışları, olumlu çalışan tutumları, iş-aile dengesinin kurulması, iş yerinde stres ve çatışmalarla başa çıkma yolları ele alınmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3025 KRİZ İLETİŞİMİ
|
2
|
1
|
5
|
Risk toplumu, kriz, kriz iletişimi, kriz yönetimi, kriz öncesi, sırası ve sonrasında uygulanacak strateji ve taktikler, sorun yönetimi konuları ele alınmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3027 SOSYAL MEDYA
|
2
|
1
|
5
|
Sanal ortam ve internet, sosyal medya, sosyal medya araçları, sosyal medyada iletişimi etkileyen unsurlar, sosyal medyada iletişimin güçlendirilmesi konuları üzerinde durulmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3029 TURİZM VE TANITIM
|
1
|
1
|
5
|
Ulusal ve uluslararası reklamcılıkta reklam yaratım sürecinin işlemesi, reklam çekme sanatı, storyboard yapımı, ortam sesi, hikaye yazımı, çekim öncesi ve sonrası aşamaları, temel montaj teknikleri gibi konular ele alınmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3031 İMAGOLOJİ VE BEDEN DİLİ
|
1
|
2
|
5
|
İmaj konusundan giriş yapılarak, imaj türlerine değinilmekte, beden dilinin unsurları olan duruş, jestler, mimikler, mekan kullanımı, nesnelere dokunma, mesafe kullanımı, renklerin dili ve giyim psikoloji ile bunların yarattığı sızıntılar hakkında genel bilgiler verilmektedir. Ayrıca jest ve mimiklerin, duruşun doğurabileceği anlamlar anlatılarak, uluslar arası beden dili hareketlerinin ortak ve ayrılan yönlerini değerlendirme, beden dilini kontrol ederek kişinin kendi dünyasını yansıtma ve ideal imajını oluşturma yolları öğretilmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3033 PROTOKOL YÖNETİMİ
|
2
|
1
|
5
|
Protokol kavramı, protokolün tarihçesi, protokol ile ilgili kavramlar, temel protokol kuralları, toplumsal yaşamı düzenleyen kurallar, iş yaşamını düzenleyen kurallar, protokol ile ilişkili mevzuat, kurumsal ve mesleki protokol, protokol listesi hazırlama, toplantılarda ve davetlerde protokol, yazılı iletişimde protokol konularına değinilmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3035 YAZIŞMA TEKNİKLERİ
|
1
|
2
|
5
|
İletişimde yazının önemi, yazılı kültür, yazılı iletişim, bireyler arası ve kurumlar arası iletişimde yazılı iletişimin önemi, yazışma türleri (iş, genel, özel), yazışma kuralları, yazı türleri, iyi bir yazıda bulunması gereken özellikler üzerine bilgiler aktarılmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3037 KAMUDA HALKLA İLİŞKİLER
|
2
|
1
|
5
|
Kamu kuruluşunun özellikleri, devletin bürokratik yapısı içinde iletişim biçimleri, kamu kurumlarında hedeflerin özellikleri, iletişim hedefleri, kurumsal hedeflerin neler olduğu kamu kurumlarının farklı yapısal işleyişleri bazında ele alınmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3039 FELSEFE
|
3
|
0
|
5
|
Felsefenin temel kavramları, varlık felsefesi, bilgi felsefesi, sanat felsefesi, siyaset felsefesi, hukuk felsefesi, dil felsefesi ve etik, felsefedeki dünya görüşleri, ideoloji ve çeşitli “izm”ler, felsefi çözümleme teknikleri konuları işlenmektedir.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3041 SPONSORLUK
|
1
|
2
|
5
|
Sponsorluk kültürünün yerleşmesi; temel sponsorluk kavramları ve modern sponsorluk yaklaşımları; sponsorluk yönetimi, sponsorluğun fiyatlandırılması, sponsorluğun duyurumu, sponsorluk etkinliğinin ölçümü ve sponsorluk anlaşması; sponsorluğun televizyon ve sinemada kullanış biçimleri, farklılıklar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
Seçmeli Ders
|
HIR3043 ETKİLİ İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ
|
2
|
1
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
HIR3045 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
|
1
|
2
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
HIR3047 TEMEL PAZARLAMA STRATEJİLERİ
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3051 GÜNCEL BİYOTEKNOLOJİ
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3053 SANAT TARİHİ
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3055 MESLEKİ İNGİLİZCE
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3057 ULUSLARARASI LOJİSTİK
|
3
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3059 HERKES İÇİN WEB TASARIMI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3061 PROJE SÜREÇLERİ VE YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3067 ETKİLİ İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ
|
2
|
1
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3069 HABER ÇÖZÜMLEMELERİ
|
1
|
2
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3071 ARAPÇA DİNİ VE EDEBİ MİTİNLER
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3073 KUR'ANI EZBERLEME USULLERİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3081 GENÇLERE YÖNELİK ÜREME SAĞLIĞI
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3083 KENDİNİ TANIMA VE FARKINDALIK
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3085 SAĞLIKLI YAŞAM VE HASTALIKLARDAN KORUNMA
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3087 BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMA VE RAPORLAMA
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3089 ÇALGI BİLİMİ
|
2
|
0
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3091 KRİZ İLETİŞİMİ
|
2
|
1
|
5
|
|
Seçmeli Ders
|
USD3093 İKNA KURAMLARI
|
3
|
0
|
5
|
|