Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 3. Sınıf öğrencilerimiz Girişimcilik Dersi kapsamında, Dersin Hocası Öğretim Elemanı Mustafa Metin ZENGİN ile birlikte Arçelik Bor Şubesi (Bora Home) işletmesini ziyaret ederek işletme sahibi Emrah ÇALAPKULU ile bir görüşme gerçekleştirdi.
Girişimci ruh: Hayatın her aşamasında kendi gücüne göre çabalamak
ÇALAPKULU, hem öğrencilerin sorularını yanıtladı hem de öğrencilere kendi girişimcilik serüvenini, deneyimlerini ve iş dünyasındaki temel çalışma prensiplerini aktardı. ÇALAPKULU, girişimciliğe olan ilgisinin ilkokul yıllarında annesinin yönlendirmesiyle sakız satarak başladığını, sonrasında ise ayakkabı ve meyve satışı gibi çeşitli işlerde çalıştığını ifade etti. Kocaeli Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan ÇALAPKULU Üniversite yıllarında, 1999 Gölcük depremi sırasında, ilk ticari girişimini depreme dayanıklı ev tasarımı üzerine çalışan bir inşaat şirketi kurarak gerçekleştirdiğini belirtti.
“Bu devirde bilgiye ulaşmak kolay, ancak bilgeye ulaşmak çok zordur”
Mezuniyetinin ardından bilgisayar yazılımları konusunda kendini geliştirdiğini, farklı girişim projelerinde yer aldığını vurgulayan ÇALAPKULU, hayatını şekillendiren en önemli faktörlerden birinin, babasının söylediği “Bu devirde bilgiye ulaşmak kolay, ancak bilgeye ulaşmak çok zordur.” sözü üzerinden sürekli olarak kendisini farklı alanlarda geliştirmeye çalıştığını söyledi. Öğrencilerimize sürekli kendilerini geliştirmeleri,yönünde telkinlerde bulunan ÇALAPKULU, girişimcilikte kazanç kadar kayıpların da kaçınılmaz olduğunu ve bu kayıplardan ders çıkarmanın önemli olduğuna vurgu yaptı.
Ayrıca girişimcilikte en büyük sınırın bireyin kendi koyduğu sınırlar olduğunu belirten ÇALAPKULU, farklı bakış açılarının işletmeler için büyük bir avantaj sağladığına da dikkat çekti. Öğrencilere büyük şehirlerde iş olanaklarının fazla olmasına rağmen, iş fırsatları bakımından yerel işletmeleri de gözden çıkarmamaları yönünde öğüt verdi. İşe alımlarda ise duygusal zeka ve iletişim becerilerinin önemli bir kriter olduğuna dikkat çeken ÇALAPKULU, tecrübeli çalışanların zaman zaman ön yargılı olabileceğini, bu nedenle çok deneyimli olmasa da sosyal yönü güçlü bireyleri tercih ettiklerinin de altını çizdi. Girişimci olmak isteyen öğrencilerin pazar araştırmalarına önem vermesini söyleyen ÇALAPKULU, yalnızca raporlara dayanarak değil, bireysel gözlem ve analizlerle de piyasa dinamiklerini takip etmelerini önerdi.